Drive My Car
When a sudden tragedy shakes your world, you welcome any kind of anchor. For Kafuku, a theater director, this is being able to drive his car every day, but then the theater assigns him a personal driver against his will. Even so, there is a positive side to this unexpected companion. Ryûsuke Hamaguchi’s gentle, obliquely told story rightly earned him the Best Screenplay award at Cannes.
When a sudden tragedy shakes your world, you welcome any fixed point. For theater director Kafuku, this is driving his car every day, during which he listens to cassettes of the latest play he is rehearsing. But when he begins to work on a new production, the theater assigns him a personal driver against his will. Even so, there is a positive side to this unexpected companion. Shortly after taking home the Grand Jury Prize from the Berlinale for Wheel of Fortune and Fantasy, Ryûsuke Hamaguchi enchanted audiences in Cannes, where his intimate, obliquely told story characterized by understated dialogues and silent but layered scenes rightly earned him the Best Screenplay award.