The Tale of King Crab
A story passed down among villagers for generations: The enchanting yet wild and gloomy Luciano returns to his hometown, but his rebellious nature brings him into conflict with the prince of the region. He is forced to flee Europe, and so the second part of this cinematic diptych finds him in Tierra del Fuego, where Luciano’s untamed energy infects him with gold fever.
A story so beautiful and handed down for so long that there is no point in trying to determine how much of it is true. A captivating wild man, the prototypical romantic hero, Luciano returns to his hometown, but his rebellious nature brings him into conflict with the local lord. He is forced to flee Europe, and so the second part of this cinematic diptych finds him in Terra del Fuego, where Luciano’s untamed energies infect him with gold fever as he goes in search of a treasure that, he hopes, will finally bring him redemption. The film’s captivating scenery is further underscored by its casting and naturalist make-up. The directors’ feature film debut premiered at the Directors’ Fortnight in Cannes.