Příběh tradovaný na vsi po generace. Uhrančivý, zamračený divous Luciano se navrací do rodného města, nepoddajná povaha jej přivede do konfliktu s hradním pánem. Luciano musí uprchnout z Evropy, vyprávění jej nachází v druhé části diptychu příběhů v Ohňové zemi, kde se Lucianova nezkrotná vnitřní energie přetavuje ve zlatou horečku.
Příběh tak krásný a tradovaný tak dlouho, že hledat pravdivé jádro by bylo zbytečné. Uhrančivý divous, prototyp romantického hrdiny, Luciano se navrací do rodného města. Jeho nepoddajná povaha jej přivede do konfliktu s hradním pánem. Luciano musí uprchnout z Evropy a vyprávění jej nachází ve druhé části diptychu příběhů v Ohňové zemi, kde se Lucianova nezkrotná vnitřní energie přetavuje ve zlatou horečku, jako by nalezení pokladu mělo vyhnanci přinést konečné vykoupení. Casting a naturalistické masky podtrhují vizuální podmanivost vybraných lokací. Celovečerní hraný debut dvojice autorů měl premiéru v Cannes v Quinzaine des Réalisateurs.