The Box
Award-winning director Lorenzo Vigas returns with another subtle study of paternal authority and the lost vulnerable souls who intuitively gravitate towards it. In this dramatic tale of an orphaned boy, he uncovers the cruel ecosystem of cheap day labor on the Mexican periphery while managing to capture subtle emotional processes in the mesmerizing stony countenance of the young non-actor Hatzín Navarrete.