The Cadence – A Tale of Paper and Cloth
Does a creaking rocking chair make you feel uneasy or totally relaxed? In this crafty parable by animator Luca Dipierro it’s probably the former. His is a world of informed buffoonery, resourceful infantility and playfulness – the only adversary here is death, and you don’t want to trifle with that. The film’s uncomfortably seductive soundtrack is the work of the Father Murphy duo.