Opening Night
Myrtle Gordon is a Broadway star. The premiere of her new play is only days away, however, a tragic event drives the actress to the very edge of breakdown. To date there has been no film which has adopted a more comprehensive approach to depict the way in which actors become totally immersed in their craft to a degree bordering on self-destruction. An unutterably intense experience from the king of independent film, John Cassavetes.
Myrtle Gordon is a Broadway star. The premiere of her new play is only days away, however, a tragic event drives the acclaimed actress to the very edge of breakdown. This year sees precisely forty-five years since the genesis of one of the absolute milestones in world cinema from the latter half of the 20th century. To date there has been no film which has adopted a more comprehensive approach to depict the way in which actors become totally immersed in their craft to a degree bordering on self-destruction. King among independent filmmakers John Cassavetes, his wife Gena Rowlands (Myrtle), Ben Gazzara and other members of this fascinating cinematic “family” together present a show which inspired a long series of followers, among them Almodóvar and his All About My Mother.