Eo is a gray donkey who is freed from the circus by a legislative act. Thus begins his surreal journey through the world, as the audience observes various forms of human behavior through his eyes. A distinctive variation on Bresson’s allegorical Au hasard Balthazar and a formally liberated parable that one reviewer called the wackiest film in competition at this year’s Cannes Film Festival.