The Blue Caftan
Halim and Mina own a small family tailor shop that specializes in sewing ceremonial caftans. Since traditional hand-crafted work is time-consuming, Halim decides to hire an assistant, Youssef. The presence of the attractive young man arouses long-suppressed feelings in Halim, something that does not go unnoticed by his wife Mina… A deeply moving melodrama about the many forms of love, The Blue Caftan excels thanks to a sophisticated script and outstanding performances from the three leads.