Watch the Fire or Burn Inside It
If everything around us is heading for extinction, are we just going to stare at the fire or are we going to start one? A naivist, fanciful piece with documentary elements which follows a woman who, to the sound of pop and the experimental saxophone of Bendik Giske, starts fires in Corsica and, through the medium of film, changes our perspective as we witness things familiar to us only from news reports.