Slow
One day, dancer Elena meets the sign-language interpreter Dovydas. She feels comfortable with him, as if she’s known him for a long time – and yet the bond that forms between them is like nothing she has experienced before… In her sophomore outing, director Marija Kavtaradze explores the themes of closeness and intimacy between two people in a relationship that defies stereotypes, expectations, and simple definitions, doing so with a remarkable tenderness, delicacy, and understanding for her protagonists and their feelings. Slow premiered in competition at Sundance, where it was enthusiastically welcomed by audiences and reviewers and also took home the Directing Award.