Brutal Heat
A massive segment of the Sun has broken off and is heading for Earth, whose surface is slowly heating up to an unbearable level. A strange mood pervades a debilitated world: anything could happen, virtually anywhere, without warning. Even in a sleepy town, where an 18-year-old lad gets stranded on his way to the family cottage. The fact is that no-one knows at what temperature the human character starts to melt... While other filmmakers might adopt a catastrophic premise to tell a story of panic and man’s animal fear, the fresh, creative voice of Albert Hospodářský looks elsewhere. In extreme situations, who runs wild and who remains docile? And can a solar eruption engender harmony as well?