Here
Two drifting souls, a construction worker and an expert on mosses and lichens, and the world that surrounds them – a moment lingering on nature, a moment spent in night-time Brussels. Winner of Berlin’s Encounters Award for Best Film, Here captures its heroes both in a state of uncertainty and in close contact with the commonplace. Devos, like Tsai Ming-liang, oscillates between a dispassionate, realistic approach with social emphasis and an illusory dreamworld, while also thematising something as elusive as the perception of passing time. A magical and serene piece shrouded in inner mystery; as homely and fragile as a treasured old coffee mug.