All Men Become Brothers
Alexander Dubček, a contradictory figure in Czechoslovak history. The man who symbolised hope during the Prague Spring. The man who rose to the highest echelons of political power, only to be later removed from office. Conceived as an organic whole, Robert Kirchhoff's documentary presents Dubček from his childhood, moving to the period of his greatest glory, when his popularity rivalled that of a pop star, then to his subsequent departure from public life and his attempt to return to high-level politics after 1989. With the aid of archive footage and contemporary testimonies, the filmmaker pieces together the “Dubček phenomenon”, which had an unquestionable influence on the course of history and still has an impact to this day, when his legacy is continually revisited and reinterpreted.