Arsenie Boca, a priest, theologian, and mystic persecuted by the communist regime, is considered holy by many believers, although he has yet to be canonized. Documentary filmmaker Alexandru Solomon and a group of selected believers set out on a pilgrimage in the footsteps of this holy man. Under the filmmaker’s direction, the members of the entourage re-enact scenes from Boca’s life, discuss the miracles ascribed to him, and reflect on the current state of the world. Solomon presents viewers with a colorful, often humorous picture of today’s society seeking to preserve faith in miracles in an era full of contradictory information and global threats.