Electra
The Electra complex explored in an electrifying film. This soul-searching story about growing up too soon is told with an explosive imagination, which the director applies to immerse herself in the heroine’s traumatic memories, drawing them out in every conceivable shade of black eye. An enduringly playful and, in places, menacing film about establishing a relationship with one’s own body and much else besides.