IENE, MIENE, MUTTE
A children’s nursery rhyme that becomes progressively sinister. Even something so seemingly innocent and internationally comprehensible will have hidden meanings – and it’s this ambiguity that renders this miniature by Japanese artist Shigeo Arikawa truly memorable. Can a counting rhyme have fatal consequences? And from what age do we realise that not every game is innocent?