Daydreaming So Vividly About Our Spanish Holidays
The sun is a source of life, warmth, and health. But British teenagers live in a country where they don’t get enough sunlight. They suffer mentally and physically and compensate for the lack of sunshine by taking vitamin D supplements. They dream of escaping to the Balearic Islands – Mallorca in the case of the protagonist – to soak up as many rays as possible in the short time they have, so they can enjoy their effects even under the gloomy British skies. A surrealistically poetic film about warmth and dreams, about the stunned reactions of locals who take the sun for granted, and about the grim phenomenon of “balconing,” which has cost some tourists their lives, even though they only came to enjoy the sunshine.