Sergio has remained at home to help his father run the family’s butcher shop. His brother Flavio never accepted his share of the responsibility, had a falling out with their father, and decided to leave home. When he comes back after a long time away, Sergio briefly believes that the rift in the family can still be healed. In the hands of Giulia Regini, the art of a butcher and the art of directing are both a sophisticated craft. Her multilayered Italian drama portions out different, equally dysfunctional attitudes towards an authoritarian father, reflects on the (in)ability to forge one’s own path, and captures fleeting moments of brotherly love.