The Kidnapping of the Bride
Fred and Luisa have built their relationship on a foundation of equality and on rejecting outdated gender roles. But their beliefs are put to the test when it comes time to say “I do.” Not only must they face the clash of cultures resulting from the meeting of two families from two different continents, but they must also contend with the power of wedding traditions, which catch the couple-to-be off guard and make them strangers at their own wedding. In her relationship study, Sophia Mocorrea focuses on the struggle of the individual against social pressures that one can never entirely escape. She does so in an uncompromising manner, with a camera that gets up close and personal to her characters – so that not a single glimmer of love or doubt eludes her.