Temporaries
Arine’s difficult financial situation forces her to return to her hometown, where she takes a job interpreting between a farm’s seasonal workers from Guatemala and their Canadian employers. Although she is supposed to remain impartial, when she repeatedly witnesses the migrant workers’ mistreatment, she cannot remain silent. She may possibly be the only person who sees them as more than wage laborers – for they are above all human beings. Pier-Philippe Chevigny’s self-assured debut is a gripping tale of injustice that emphasizes the importance of compassion and the determination to fight for what is right. In fact, it is empathy that has the power to unite us instead of dividing us.