The Princess Bride
Monsters, magic, miracles, life-and-death struggles, revenge, true love. Rob Reiner’s cult classic The Princess Bride embraces all the elements of the traditional fairy tale but strips its characters of the naivete typical of the genre. With a sense of lightness and ironic distance, it recounts the fantastic adventures of the beautiful Princess Buttercup (Robin Wright) and the Dread Pirate Roberts (Cary Elwes) in a tale full of mischievous, absurd, touching, and chilling moments – all with an outstanding cast of actors. Besides the enchanting Robin Wright, the film also brought international fame to the “gentle giant,” André the Giant.