In the Land of Brothers
The Soviet invasion of Afghanistan led to a massive flight of Afghans to neighboring Iran, which – since they hoped to find a new home there – they called the “Land of Brothers.” But the dream of fraternal coexistence soon faded, Iranian law never accepted them as equal citizens, and so even the descendants of the first refugees still carry the burden of otherness. Alireza Ghasemi and Raha Amirfazli’s wistful, beautifully shot feature debut about a family who will never feel at home in the country where they live won over audiences immediately upon its premiere at Sundance.