It’s certainly no coincidence that moviemaker and militant revolutionary Masao Adachi opted to make a film based on one of Franz Kafka’s last and undeniably most exquisite short stories, A Hunger Artist, which the writer was still editing the day before he died. The body of the fasting artist does, indeed, show signs of sacrifice in the form of a real and metaphysical struggle against everyone and everything – like the film director, who decides to leave his homeland, put down his camera and take up arms in the battle for the liberation of Palestine. The hunger artist – just like the filmmaker or the fighter – expresses the ascetic concept of creative art, according to which the artist’s truth and destiny lie in his ability to come as close as possible to death. Once we make the decision to fast, we have to fast forever.