Není jistě náhoda, že zrovna filmař a militantní revolucionář Masao Adači se rozhodl natočit film podle jedné z posledních a bezpochyby nejkrásnějších povídek Franze Kafky Umělec v hladovění, kterou spisovatel redigoval ještě den před svou smrtí. Tělo hladovějícího umělce skutečně vykazuje známky oběti ve formě skutečného i metafyzického boje proti všem a všemu, stejně jako filmař, který se rozhodne opustit vlast, pověsit kameru na hřebík a vzít do ruky zbraň, s níž se přidá k boji za osvobození Palestiny. Hladovkář – stejně jako filmař či bojovník – vyjadřuje asketické pojetí umělecké tvorby, podle něhož pravdivost a poslání umělcovo spočívají v jeho schopnosti přiblížit se co nejblíže smrti. Když se jednou pustíme do hladovění, musíme hladovět napořád.