A respectable young man named Trelkovsky rents an apartment in Paris, whose previous tenant, Simone, attempted suicide. One day he finds a hole in the wall behind the wardrobe, containing a tooth of unknown origin, not unlike Kafka’s Odradek; Trelkovsky is at a loss what to do with it. The inexplicable episodes that suddenly feature in his life aren’t about to go away – what about those people in the house opposite, with their weird habit of standing motionless in the WC? Trelkovsky starts to turn into Simone, he wears her dress, dons a wig and tries to escape yet, each time, something happens to drive him back to the flat. The Tenant reveals in clear contours the phenomenon of hallucination in Polanski’s films: When does a person stop being his true self?