Eighth Day
Teenagers Anna and Josef grew up in a strict religious sect. When the whole group gathers by a forest lake to perform a baptism on its youngest member, the two of them decide to run away. They disappear into the woods, but soon discover that they are completely unprepared for life outside their community. Special Jury Mention in the National Competition at the 18th Pragueshorts Film Festival 2024.