Twentynine Palms
Two people drive a red Hummer through the seemingly endless California desert near the town of Twentynine Palms. He is American, she is Russian. They speak French together, although neither can speak it well enough to express how they feel. They make love, fight, and make up. Two characters lost in a stunning rocky landscape, claustrophobically bound to one another, enclosed in the space of the car. A bad omen has haunted them since they began their journey, but it’s impossible to say whether the imagined horror is any worse than the real one – quite the opposite, in fact. Bruno Dumont’s third feature film is both atmospheric love story and oppressive horror, and doesn’t shy away from explicit nudity and nerve-wracking violence.