David has served his time in juvenile detention. His sincere attempts to restart his life as a free individual with better prospects, however, are hindered by a society that can’t overlook the fact that he has a criminal record, nor is it particularly willing to give him a second chance. Will David be able to cope with his increasing feelings of frustration, or will he succumb once more to the lure of crime? Steffen Goldkamp’s feature debut relies on surgically precise direction, carefully constructed atmosphere, and also the discreet empathy with which the filmmaker discovers the intimacy of his antihero hovering on the edge of society. With his softly nuanced performance Noah Sayenko excels in the main role.