The Anatomy of the Horses
Defeated in combat, Ángel returns home to his village in a remote part of the Peruvian Andes. When he arrives, however, he finds the place has completely changed. What was the 18th century is now the present day. What has become of the ideals of the revolution he fought for? The people who live in Peru today, what are they fighting for? The Anatomy of the Horses takes the viewer on a visually and intellectually stimulating journey through the space-time continuum, during which director Daniel Vidal Toche reflects upon whether the struggle against oppression and exploitation in Peru will ever come to an end. Through the character of Ángel, and also Eustaquia, a girl searching for her sister, he also questions whether revolutionary thinking should be consigned to the past.