Poražený voják Ángel se vrací domů, do vzdálené vesnice v peruánských Andách. Když však dorazí na místo, není takové, jaké ho opustil. Namísto v 18. století se totiž ocitne v současnosti. Kam se poděly ideály zmařené revoluce, za něž bojoval? Čemu věří a za co bojují lidé, kteří v Peru žijí dnes? Anatomie koní bere diváka na vizuálně i intelektuálně stimulující putování časoprostorem, během něhož se režisér Daniel Vidal Toche zamýšlí nad tím, zda má boj proti útlaku a vykořisťování v Peru vůbec nějaký konec. Skrze postavy Ángela a Eustaquie, dívky, která hledá svou ztracenou sestru, pak zpochybňuje, že by revolucionářské myšlení patřilo minulosti.