After a period of thirteen years Pere Vilà Barceló returns to the Crystal Globe Competition with an uncompromising, introspective probe into the soul of a girl who is sexually abused. The heroine of his sixth film is Gaia, a young archaeology student, whose relationship with herself, and with those around her, is forever marked by a traumatic event. Initially, Gaia cannot find the words to describe her situation, let alone the courage to speak about it. Eventually, however – like an archaeological excavation – she begins to uncover fragments of the past in order to piece her life together. The Catalan filmmaker was able to provide a realistic depiction of her situation by choosing to emphasise the actual process of coping with the trauma, a process which can't be rushed.