In the hands of director Nausica Serra, a seemingly quiet holiday in a campervan becomes a meticulously crafted, ironic take on how easily we pass on our insecurities without even realizing it. The father always has to be right, the mother would rather agree than argue, and the kids incorporate their parents’ behavioral models into their games. Everything plays out in a friendly, decorous tone, though with a clearly intended subtext: even innocent advice about how to make the best paper airplane can lead to conflict and shake one’s ego. Dissection of an Incoherence in Crisis is a subtly ironic exploration of a world in which behaviors are inherited faster than genes, and where the final word can disarm us completely.