Love Me Tender
Clémence is separated from her husband and shares custody over their son Paul. The couple has a good relationship, and so Clémence has no problem telling him that in her personal life she now prefers women. But from this moment on, things change. Paul doesn’t want to see his mother, the husband no longer communicates, and the situation culminates in the father being granted sole custody. In order to reconnect with her son, Clémence finds herself forced to defend not only her privacy but also her decision to quit her stable job as a lawyer and become a freelance writer. As brilliantly portrayed by Vicky Krieps, Clémence is a woman who, in her writing, explores motherhood and the status of women while trying to find the boundary between maternal devotion and preserving one's integrity.