Bubble
In his story about three employees at a doll factory caught up in an unusual love triangle, director Steven Soderbergh offers us a surprising experiment with form: improvisation from non-actors in authentic environments.
The protagonists of this story set in a small town on the borders of Ohio and West Virginia are three employees at a doll factory, whose lives are caught up in an unconventional love triangle. The elderly Martha fosters a maternal relationship towards her younger colleague Kyle with whom she travels to work and spends her lunch breaks. The peaceful routine of this affable coexistence is ruffled by the arrival of a new colleague, the single mother Rose. Unexpressed feelings and lightly suggested criminal intrigue also play an important role in the narrative. For his unusual film, involving improvisation from non-professional actors in authentic environments, Steven Soderbergh also assumed the role of cameraman (under the pseudonym Peter Andrews). One of the specific characteristics of the project, which the director labels as the first in a planned series, is the film’s distribution: It was sent to cinemas at practically the same time as its DVD distribution and screening on a pay-per-view TV channel.