The feature-length documentary by Peter Entell, which won the Grand Jury Prize at the Montreal IFF last year, is dedicated to the filmmaker’s friend, Josh Hanig. The American producer and director died a year after his son was born. Five years later, the little boy started asking questions and Entell made a film in order to pass on to the boy memories of his father.
This feature-length documentary is dedicated to the director’s best friend Josh Hanig who produced and directed film and television for twenty years. He died within a year of the birth of his son Marshall. Five years passed and the little boy started asking questions about his father. How can he form an image of the dad he doesn’t remember? “I first met Josh thirty years ago when we were university students,” says the director. “Together, we hitchhiked around Europe and it was during our travels that the idea first dawned on us to become filmmakers. And ever since then we’ve made films, he in California and I in Switzerland. He searched for years to find the woman of his life. He finally met Leslie while in his late forties, and they married. And just as she became pregnant, he became ill with what was to become terminal cancer. Knowing that he didn’t have long to live, my friend asked me to pay attention to his son. This film is a tribute to that promise.”