A low-down bar as a hallucinatory universe for individuals without a present or a future, who flutter around in it like moths round a candle, and tell their various tall tales... but one tale is real: a story of love, jealousy and betrayal.
Although the film is set specifically in 1903, its atmosphere and tension may be more generally characterised as “before the revolution”. The event in question is the Mexican revolution of the years 1910–17, which overthrew the dictatorship of Porfirio Díaz, under whom the population had become even more impoverished. Las vueltas del Citrillo is the name of a shabby bar where the socially disinherited drink and exchange incredible stories and fantasies. Individuals with no future or even present meet here to drown their lives in alcohol and tell their tales of the dead and apparitions. In the atmosphere of hallucination and drunkenness, however, a central “sober” story of love, jealousy and betrayal also unfolds.