A film about a Jewish family with three daughters living in a caring community. But one of them, 16-year-old Hannah, due to a weight problem and her courage, experiences all kinds of trials before she wins approval.
16-year-old Hannah is no example for the catwalk, but instead of dieting, she keeps opening the fridge to “eat away” her despair at the fact that she doesn’t have any of the charms of her two sisters. Even her parents are at a loss what to do about her eternal moaning and her weight problem, so they are delighted when their daughter takes an interest in playing the bass in the school jazz band. Hannah initially has to overcome the exclusively male group’s reluctance to accept her. But when she is finally given a chance, her troubles are still far from over... In its benevolent approach and explicit aim to resolve all types of conflict, the film is reminiscent of Truffaut; like him, the director believes in the basic good of man, even though it might be buried deep down. The nostalgic, harmonising tone well suits this retro narration about life in a Parisian suburb during the early 1960s, whose serene atmosphere at the time sharply contrasts with what we have been told about these locations in the press in recent months.