Requiem
A small town in South Germany, the 1970s. Twenty-one-year-old Michaela has grown up in a deeply religious family. She leaves her emotionally cold parents to go to university, where, far from home, she gets her first taste of freedom. She starts a friendship with Hanna and falls in love with her fellow student Stefan, but she cannot free herself of the effects of her upbringing and in the end she has a breakdown. Are the terrifying spectral faces and voices that persecute her just the result of epileptic fits? She goes home, and her frightened family turns to the priest, who decides that the girl is possessed by the devil... The real tragedy of a Catholic girl who died in 1976 from the effects of an exorcism has recently inspired two films, the other being Scott Derrickson’s horror film The Exorcism of Emily Rose (2005).