Happy as One
The drama by the German director Vanessa Jopp, whose debut Forget America six years ago won a series of awards, comprises episodic stories about men and women who find their way to each other one Berlin winter, yearning to experience happiness, even for a short while.
A drama composed of episodes, whose improvised style is reminiscent of Andreas Dresen or Mike Leigh, captured in fine brushstrokes with a quivering radiance. An unexpected smile on a stranger’s face… A warm voice on the telephone… Fingers trembling to the touch… Small details which awaken desire and unease and, during the course of a Berlin winter, leave their mark on several parallel journeys in search of happiness. A seemingly hardened yet fragile young woman meets a man whose tenderness she doesn’t understand. A wife and mother, who puts her career before her family, unwittingly drives her husband to passivity, from which he has to escape... A mother and her adolescent daughter fall in love with the same chubby and modest middle-aged man... These are subtle stories of men and women who unexpectedly find affection for one another; humorous and dramatic encounters of people who might just find happiness, if only for a short moment...