Night of the Living Dead
Inspired by Richard Matheson’s I am Legend and EC comics, this tightly-edited, claustrophobically-framed horror film retains, along with its relevance, an ability to startle and appal. Deemed “culturally significant” by the United States Library of Congress and selected for preservation in the National Film Registry.