A Dirty Shame
Concussion leads to sex addiction in this gleefully irreverent romp which brings an exotic collection of perversions run amok to blue-collar Baltimore, much to the disgust of the prudish neighbourhood “neuters.” With Tracey Ullman, Chris Isaak, and Johnny Knoxville as the libidinous messiah who promises a “Resursexion”.
To John Waters’ delight, the Catholic News Service condemned his latest work, warning of “almost non-stop rough, crude and profane language, full-frontal nudity, sexual imagery, obscene gestures, scatological humour, casual portrayal and description of deviant sexual practices, a glorification of freewheeling sex and some sacrilegious imagery.” A Dirty Shame posits that accidental head injuries bring on carnal lust. When prudish housewife Sylvia (Tracey Ullman) is knocked unconscious, she wakes as an out-of-control nymphomaniac. She discovers that her blue-collar Baltimore neighborhood is teeming with once-concussed sex addicts practicing their kinks and worshipping the sexual healer Ray Ray Perkins (Johnny Knoxville of Jackass fame). Meanwhile, the messianic Ray Ray seeks an all-new sex act that will bring on the divine Resursexion.