American Gun
Easy access to weapons for young people has become a nightmare for American society. Portraits of four protagonists – a single mother, a student, a high school principal and a firearms dealer (Donald Sutherland) – create a testimony of how this problem dramatically affects the lives of all Americans.
Four seemingly unconnected stories and their protagonists (a firearms dealer, a top student, a single mother and a high school principal) create the fundamental theme of the film, a problem which traumatises the daily life of American society: easy access to weapons, even for young people. The media are commemorating the third anniversary of a tragic event when an armed school pupil opened fire on his classmates and then turned the gun on himself. Janet, the single mother of the young assassin, finds herself unwillingly in front of the cameras once more, being cross-examined about the past. Now she is afraid for her younger son David, who has reached the same age as his brother when he died... However, the tragic stories of the mothers of other school snipers and their stricken families mean nothing to the grittily indifferent gun shop owner (Donald Sutherland).