Blinded Angels
A visually stunning work in which fiction merges with documentary, screened in Karlovy Vary in its world premiere. A blind European flies to South Africa in order to try one more time to get closer to the angels with the aid of paragliding, a sport which he used to do before he lost his sight.
A blind European flies to South Africa in order to take up paragliding for the last time, a sport which he used to do before he lost his sight. He hires a local woman to take him up a nearby hill. His experience of his “view” of the world through her eyes is so strong that he falls in love with her. The negative response from those around her compels the woman to take part in the blind man’s eccentric plan. This final part of the South African trilogy by the renowned Danish filmmaker develops the religious themes from his previous two films; in its total fusion of fiction and documentary, however, the film is formally much more radical. This visually stunning work, known as experimental metafilm, and screened in its world premiere, brings to life the director’s ideas about gravitation and love, and his perception of the world around him.