The Kid Stays in the Picture
The life story of the charismatic Hollywood producer Robert Evans who, as head of production at Paramount Pictures studios, was behind the creation of films like The Godfather, Chinatown, and Love Story. A captivating collage of film and television clips, newspaper headlines, and magazine covers, narrated by the Hollywood golden boy himself, now more than seventy years old.
Inviting us back to the days when Hollywood producers were still smoking cigars, led disorganised private lives, and were willing to stake their careers on one movie, this documentary film tells the life story of one of the most remarkable figures of the Hollywood “dream factory” in the second half of the 20th century, producer Robert Evans. After a short and none-too-successful career as an actor, the charismatic Evans became head of production at Paramount Pictures when he was only 34, and led the company from 1966 to 1974. It can be said without exaggeration that, without Evans, movies like The Godfather, Chinatown, Rosemary’s Baby, Love Story and Harold and Maud would never have been made. Once the husband of star Ali MacGraw, Evans experienced not only a hurtling rise to power but a precipitous decline as well. Narrating the captivating collage of shots from cinema and television, countless photographs in motion, newspaper headlines, and magazine covers, is the quivering voice of that very same Hollywood golden boy, now more than seventy years old.