The feature debut of Bülent Akinci, who was born in Ankara and has lived since childhood in Germany, attracted a great deal of attention at this year’s Berlin IFF. The hero of this German “road movie” is an insurance salesman, who offers clients what he is hopelessly failing to find in his own life. Jens Harzer excels in the leading role.
A neo-romantic story about insurance agent Burkhard Wagner and his search for love and security in life. Wagner offers his clients what he is hopelessly failing to achieve in his own life. The price he pays for his dream of a better life is high. He is like a modern Odysseus, always on a journey without end, although his beloved wife and small son are somewhere, waiting in the wings. In this unusual road movie in the style of Mulholland Drive, which also contains echoes of the early films of Atom Egoyan, the journey takes him almost as far as hell. Black humour alternates with melancholy, and the hero’s penetrating laugh is at odds with the deep sorrow in his eyes. Although insurance man Wagner is every inch a professional, who can persuade even a potential suicide to take out life insurance, he is also a lost soul swallowed up in the emptiness of his own life.