I Am
Established Polish helmer Dorota Kędzierzawska’s outstandingly good drama I Am unfolds a heart-wrenching tale of a resourceful tyke living rough in a small town after escaping a children’s home. Kędzierzawska goes at the material with a stylized, painterly approach, crafting a story that feels almost like a contempo fairy tale with a potentially fatal undertow.