Do You Remember Sarajevo
When the shelling of Sarajevo began in 1992, an officer of the Bosnian-Hercegovinian army made an appeal to all inhabitants of the city with cameras to “start filming, as their material would definitely have an affect”. Compelling, horrifying and funny, this compilation of “home movies” provides stark testimony of the courageous spirit of a people under siege.
When Bosnian-Serb forces began shelling Sarajevo in 1992, an officer of the Bosnian-Herzegovinian army made an appeal to all inhabitants of the city with video cameras to “start filming, because their material would definitely influence events.” Whether prompted by this call or not, many of those who possessed a camera attempted to capture the atmosphere of the besieged city, resulting in this extraordinary film. At once engaging, horrifying and funny, these “home movies” provide a stark testimony of the courageous spirit of a people under siege, trying to live “normal” lives against all odds.