An anti-utopian vision of society which, in pursuit of seeming perfection, and by eliminating all problems, has paralysed the human qualities in man – empathy, love and creativity. The film won the Prix Acid critics’ award (Agence du Cinéma Indépendant pour sa diffusion) at this year’s festival in Cannes.
An Orwellian, anti-utopian and Kafkaesque vision of a depersonalised, sterile world, in which 42-year-old Andreas arrives one morning in a strange town, without knowing why or how he got there. His arrival is expected, however: there’s a home, a job, and even a girlfriend waiting for him. As each day passes, more and more strange facts come to light about the town and the way it operates; Andreas is even convinced that there is no escape from this place. After some time, he meets Hugo, who takes him down to the cellar of his house and shows him a secret crack in the wall, from which Andreas can hear wonderful music evoking everything which he is missing in his life. Perhaps this crack is a gateway to another, better world. Andreas and Hugo plan their escape.