Out of Sight
Ever since their childhood, Talia had tried to convince her blind cousin Ya’ra that, in spite of her blindness, she sees more than those around her. In her sorrow, the ever sceptical Ya’ra is finally convinced of this when she uncovers the motivation behind Talia’s seemingly inexplicable suicide.
In this psychological film, whose mysteries are gradually uncovered as the plot unfolds, the heroines are two girls, cousins Ya’ra and Talia, who grew up together. In fact, there is only one heroine, the blind Ya’ra; we discover in the first few shots that Talia has committed suicide, the motivation for which is unknown. Ya’ra is studying in America and is now returning home not only to attend the funeral but also to observe a seven-day period of mourning, along with the rest of the family. Stunned by the loss of the person closest to her, and also thanks to important information she acquires by chance, she begins to uncover mysterious, dark places in her reminiscences of the happy times spent with Talia and their carefree childhood. Not even painful premonitions deter her from her investigation, and in the end it is she, a blind girl, who finds the reason for the girl’s desperate act.