Twinkle Twinkle Little Star
The heroine of this fragile intimate drama is 14-year-old Liv who, after her parents’ separation, lives with her lonely mother and brother. Even though she has long stopped believing in Father Christmas, she still looks forward to the magic of the festive season. The girl’s anticipation, however, is spoiled by her mother’s decision to invite her young lover, who is closer in age to the two children than to their mother, to join them for Christmas dinner. The presence of this strange man in the bosom of the family, however, gives Liv her first opportunity to test out her fresh female charms on the young man… The Christmas celebrations pick up the pace, and what begins as a tentative festive mood quickly turns into a drama involving four very surprised people… Showing great sensitivity and a woman’s presence of mind, talented director Heidi Maria Faisst develops an innovative lesson in the kind of “realism” instilled in European cinema by the Danish Dogma 95 manifesto.